Uit de pers

Le nozze di Figaro (Mozart)

Het vriendelijke gezicht en slanke silhouet van de Nederlandse sopraan Julia Westendorp maken haar bij uitstek geschikt voor soubretterollen. Haar door en door charmante en energieke stem, ondersteund door een heldere dictie en een goed gedoseerd vibrato, is het materiaal voor een souvereine Susanna.
classiquenews.com, Emmanuel Andrieu
Met een fruitige, krachtige en wendbare stem portretteert Julia Westendorp een sympathieke Susanna.
Concertonet, Sébastien Foucart
De mooie en getalenteerde Susanna (Julia Westendorp)
Affari Italiani,

Die Zauberflöte (Mozart)

Het applaus was vooral bestemd voor de uitvoerenden (...) de jonge, veelbelovende sopraan Julia Westendorp in de rol van Pamina...
Opernwelt, Hartmut Regitz
Julia Westendorp (mooie stem, mooi gezicht) heeft het timbre en het formaat van Pamina.
Concertonet, Sébastien Foucart

Armide (Gluck)

Karin Strobos en Julia Westendorp maken ook vocaal hun dartele levenslust waar.
Volkskrant, B. Luttmer
En in de kleinere rollen kwamen we overtuigende Nederlanders als Karin Strobos, Henk Neven en Julia Westendorp tegen.
Trouw, Peter van der Lint
De kleinere rollen waren buitengewoon luxueus bezet, met Henk Neven, Karin Strobos, Julia Westendorp, Diana Montague en Ana Quintans...in topvorm
Cultureel Persbureau, Henri Drost

Stabat Mater (Pergolesi)

Door de vervanging met sopraan Julia Westendorp kon men onverwacht genieten van een ook in barokgezang indringend en goedgedoseerd gevormde zangeres met een glasheldere en aangenaam getimbreerde stem
Neue Zürcher Zeitung, Alfred Zimmerlin

L'Amour des trois oranges (Prokofiev)

De sinaasappelprinsessen waren allemaal erg goed.Sopraan Julia Westendorp presenteerde zich goed als Nicolette...
bachtrack, Joanna Marsden

L'isola disabitata (Haydn)

...uitstekend zingende sopraan Julia Westendorp...
NRC Handelsblad, Jochem Valkenburg
...Julia Westendorp ontpopt zich als een kleine vrouwelijke Tarzan die over het eiland rent en tegelijkertijd erin slaagt echt mooi te zingen.
Stentor Deventer Dagblad, Maarten Mestrom
...De vocale prestaties en fysieke lenigheid van sopraan Julia Westendorp spannen de kroon...
Den Haag Centraal, Aad van der Ven
Van de liefdesparen overtuigden Enrico (Martijn Cornet) en Silvia (Julia Westendorp) me het meest. Westendorp zette zich heel knap als een naïef jong meisje neer, duidelijk opgegroeid in de wildernis. Ze verbaasde met haar lenige dans- en acteerwerk. (...) De sopraan verzorgde ook de meeste humor in het stuk. Bovendien had ze haar heldere en innemende stem uit de Schöpfungsmesse gewoon meegenomen.
Operamagazine, Jordi Kooiman
...ijzersterke zang- en acteerprestaties van vooral beide zusjes (Judith Gennrich en Julia Westendorp)...
8weekly.nl, Henri Drost

Dialogues des Carmélites (Poulenc)

De rol van de onveranderlijk kalme nieuwe priores Madame Lidoine vereist een dramatische sopraan en wordt gezongen door de Nederlandse Julia Westendorp. Aangrijpend en met bewonderenswaardige puurheid zingt ze haar aria aan het einde voor de finale.
ikhouvantheater.nl, Mark Duijnstee

Gloria (Poulenc)

.De helder en fraai zingende sopraan Julia Westendorp veroverde de harten van de toehoorders.
Eindhovens dagblad, Cornélie Hoendervanger